NOLA ATXIKI NIRE MERKATARITZA
1. Xedea
Mutriku Market udalerriko tokiko merkataritza suspertzea helburu duen udal-ekimena da. Mutrikuko txikizkako saltokiak digitalizatzeko tresna bat da; sektorearen salmentak sustatzen laguntzeko, ikusarazteko gune bat eskaintzen die, erakusleiho eta merkatu birtualaren testuinguruan, elkarrizketa-teknologian oinarrituta.
Plataforma hau batez ere tokiko eta hurbileko publikoari zuzenduta dago.
Hurrengo ataletan, Mutriku Market ekimenean parte hartzeko saltokiek bete beharko dituzten baldintzak, arauak eta betebeharrak deskribatzen dira. Horrez gain, inprimakia eta bete beharreko formularioa aurkituko dituzte.
2. Parte hartzen duten saltokien betekizunak
Onlineko salmenta-plataforma, Mutriku Market, doakoa da, baina dokumentu honetan deskribatzen diren erabilera-arauak eta baldintzei loguta dago.

Mutriku Market plataforman parte hartzen duten saltokiek nahitaez baldintza hauek bete beharko dituzte:
1. WhatsAppen oinarritutako elkarrizketa-teknologiaren bidez produktuak saltzeko interesa duen saltoki bat izatea.
2. Jardueraren edota lantokiaren helbide fiskala Mutrikun egotea.
3. Jarduera ekonomiko bat garatzen duen pertsona fisikoa edo juridikoa izatea, eta eskaera egiteko unean dagokion araubidean autonomo edo enpresa gisa alta emanda egotea.
4. Erantzukizun zibileko aseguru-poliza bat kontratatuta izatea, indarrean, garatutako jardueraren ondoriozko balizko erreklamazioak estaltzeko, produktuen ondoriozko erantzukizuna barne.
5. Mutrikuko Udalarekin zorrik ez izatea.
6. Foru Ogasunaren araudia betetzea.
Mutrikuko Udalak beretzat gordetzen du zuzenean edo zeharka indarkeriazko portaerak, drogen kontsumoa eta/edo joko-jarduerak bultzatzen, sustatzen edo babesten dituzten saltokien parte-hartzea ukatzeko eskubidea. Baita administrazio publikoekin zorretan diren edo aplikagarri zaizkien araudiak betetzen ez dituzten establezimenduena ere.
3. Ezaugarriak eta funtzionamendua
Mutriku Market izeneko plataformak saltokiak digitalizatzen lagunduko du, WhatsAppen oinarritutako elkarrizketa-teknologiaren bidez produktuak saltzeko gune bat ezarriz. Gune hori www.mutrikumarket.eus webgunean edo WhatsApp aplikazioan txertatuta egongo da, direktorio espezifiko baten bidez. Tresna horietan, establezimenduek beren produktuak erakutsi eta/edo saldu ahal izango dituzte, plataforman duten merkataritzaren errendimenduaren jarraipena egin ahal izango dute eta prestakuntza esklusiboa jaso ahal izango dute.
3.1. Informazioa eta edukiak kudeatzea.
Merkatariek Facebookeko katalogoa eduki, aktibatu eta eguneratu beharko dute, eta horri lotuta egongo da sistema osoa. Horretarako, kontratuaren enpresa esleipendunak aholkularitza emango dio, eta proiektuan behar bezala ezartzeko prestakuntza espezifikoa emango zaio.
Datuak edozein unetan aldatu ahal izango dira. Merkatariek kontaktu bat izango dute gorabeheretarako. Edukiak plataformako bi hizkuntzetan argitaratu beharko dira: euskaraz eta gaztelaniaz.
3.2. Kategoriak.
Mutriku Market-ek aurrez ezarritako kategoria batzuk ditu, eta horiei atxikiko zaie establezimendua.
3.3. Produktuak.
Saltoki bakoitzak gutxienez 5 produktu igo beharko ditu. Beti stockean dauden produktuak direla ziurtatuko du. Produktu berriak jarri ahal izango dira, baita prezioen datuak eguneratu ere, etab.
3.4. Sustapenak.
Saltokiek promozio espezifikoak egiteko aukera izango dute WhatsApp bidez, laguntzaile birtual baten laguntzarekin. Laguntzaile horrek gauza berriei edo promozioei buruzko informazioa eskatuko die aurrez ezarritako maiztasunarekin.
Plataformak Mutriku Marketen izena eman duten guztiei helaraziko dizkie promozio hauek WhatsApp bidez.
3.5. Erosteko prozesua.
Erabiltzaile batek online bertsiotik produktu bat hautatzen duenean saltoki batean, marketplace-ak laguntzaile birtualera bideratuko du erabiltzailea, WhatsAppetik erosketa-prozesua egiteko.
Plataformari esker, erabiltzaileek beren eskaerak iritsi izanaren aurretiazko abisuak jaso ahal izango dituzte, takila refrigeratuko banaketari dagokionean.
Laguntzaileak erosketa-esperientzia integratu bat eskaintzeko aukera ematen die merkatariei mezularitza-plataforman.
Tresna honen bidez, erabiltzaileek produktuak esploratu, xehetasunak lortu, erosketak egin eta ordainketak egin ditzakete aplikaziotik irten gabe, erabiltzaile-esperientzia arina eta eraginkorra eskainiz.
Saltoki bakoitzak bere ordainketa-pasabidea du. Ordainketak zuzenean saltokiaren kontuan egiten dira.
Mutriku Market plataforman parte hartzen duten saltoki guztiak, jarduera ekonomiko bat garatzen duten pertsona fisikoak edo juridikoak diren aldetik, EAEko foru-ogasunek PFEZean edo SZn duten araugintza-eskumenaren mende daude, maiatzaren 23ko 12/2002 Legeak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoarekiko Ekonomia Itunean aurreikusitakoaren arabera. Era berean, fakturak egiten dituzten saltoki guztiek ondorengo baldintza betetzeko ardura izango dute: saltokiko terminalak, ordenagailu pertsonalak, vending makina aurreratuak, balantza aurreratuak, tabletak, telefono mugikorrak eta dituzten bestelako gailuek TICKETBAI sistema arautzen duen araudian jasotako zehaztapen teknikoak eta funtzionalak inplementatuak izango dituzte.
3.6 Ordainketa kudeatzea
Eroslearen eta saltzailearen arteko harreman ekonomikoa zuzena izango da, eta saltzaileari dagozkio sortzen diren kontabilitate, zerga edo bestelako betebeharrak.
Txartelarekin ordaintzeko, kreditu/zor txartelak onartuko dira, plataformaren ST birtualaren bidez ordaintzeko pasabidearen baldintzen eta mugen arabera.
Pasabide horrek ingurune seguruan prozesatzen ditu datuak, komunikazioak zifratuz; horrela, saltokiek eta kanpoko hirugarrenek ez dituzte eskura egindako txartelaren edo transakzioaren datuak.
3.7 Eskaerak kudeatzea eta produktuak bidaltzea
Saltoki bakoitza arduratuko da eskaerak kudeatzeaz eta Mutriku Marketen eskaintzen dituen produktuak emateaz. Zerbitzu horrek arina eta fidagarria izan beharko du, eta produktuak arduraz jaso eta entregatu beharko ditu, kontsumitzailearengan konfiantza sortuz.
Saltokiko establezimendu fisikoan entregatzen denean, eskaera prest egon beharko da eroslearekin adostutako epean jasotzeko.
Produktu freskoa saltzen duten establezimenduek “armairu hozkailuak” erabiltzeko aukera izango dute. Horretarako, udalak erabiltzaile-kode bat izendatuko die hala eskatzen duten establezimenduei, eta prestakuntza eta erabilera-jarraibide batzuk emango dizkie, lana errazteko. Leihatila horiek bezeroen eskura egongo dira eguneko 24 orduetan.
Erabiltzaileen kexek, eskaeren kudeaketarekin zerikusia duten gorabeherei dagokienez, Mutriku Marketeko establezimendutik kanporatzea ekar dezakete.
Mutrikuko Udala ez da inoiz arduratuko ez eskaerak kudeatzeaz, ez dendan jasotakoak kudeatzeaz, ezta “armairu hozkailuen” bidez ematen direnak kudeatzeaz ere.
3.8 Itzulketa-politika
Itzulketen merkataritza-politika establezimendu bakoitzak finkatuko du, eta bezeroari jakinarazi beharko dio salmenta bat itxi aurretik. Nolanahi ere, establezimenduak errespetatu egingo du Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Defentsarako Lege Orokorraren testu bategina eta beste lege osagarri batzuk onartzen dituen azaroaren 16ko 1/2007 Legegintzako Errege Dekretuan jasotako indarreko legeria.
4. Mutriku Market plataforman parte hartzeko eskabideak formalizatzea
Mutriku Market plataforman parte hartu nahi duen pertsona fisikoak edo juridikoak telematikoki aurkeztuko du eskabidea www.mutriku.eus egoitza elektronikoan, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailari zuzenduta. Mutrikuko Udalak, kasu bakoitzean, plataforman parte hartzeko baldintzak betetzen dituela egiaztatuko du, eta onartzen badute, plataforman sartzeko prozesua martxan jarriko du. Udalak edozein informazio edo dokumentazio osagarri erreklamatu ahal izango dio eskatzaileari, baldin eta beharrezkotzat jotzen badu emandako datuak egiaztatzeko.
Informazio, kontsulta edo gorabeheraren bat izanez gero, jarri harremanetan garapena@mutriku.eus helbidearen bidez edo herriko Turismo Bulegora joanda.
Plataforma honetan izena emateko eskaera esteka honetan deskargatu dezakezue: Eskaera
7. Parte hartzen duten saltokien arau eta betebehar orokorrak
7.1 Betebehar orokorrak
Mutriku Market plataforman saltoki gisa parte hartzen duten pertsonek oinarri hauetan jasotako betebeharrak hartuko dituzte beren gain:
1. Oinarri hauetako 2. paragrafoan adierazitako baldintzak betetzea.
2. Mutriku Market enpresari atxikitzeko eskabide-orria bete eta entregatu izana.
3. Erabiltzaile-esperientzia egokia ahalbidetzen duen informazioa etengabe eguneratuta edukitzea.
4. Eskaerak modu arin eta fidagarri kudeatzea eta produktuak arduraz banatzea, kontsumitzailearengan konfiantza sustatuaz.
5. Erantzukizun zibileko aseguru bat izatea indarrean, garatutako jardueraren ondoriozko balizko erreklamazioak estaltzeko, produktuen ondoriozko erantzukizuna barne.
6. Euskal foru-ogasunen araudia eta TICKET BAI araudia betetzea
7. Jarduera ekonomikoa gauzatzeko beharrezkoak diren lizentzia eta baimen guztiak izatea.
8. EAEko hizkuntza ofizialen erabilera bermatzea plataformaren edukian.
8. Plataforman baja emateko prozesua
8.1 Akordioa deuseztatzeko arrazoi izango dira, besteak beste:
• Merkatariak uko egitea.
• Establezimenduaren titularraren heriotza.
• Baimena lortu eta mantentzeko eskatzen diren baldintza guztiak edo batzuk galtzea.
• Oinarri hauetan eta akordioan bertan ezarritako baldintzak ez betetzea: erosleen informazioa, erreklamazioak edo kexak ez eguneratzea, produktuen edo zerbitzuen kalitate eskasagatik, etab.
8.2 Borondatezko baja-prozesua:
Saltokiek edozein unetan eskatu ahal izango dute baja, garapena@mutriku.eus helbidearekin harremanetan jarriz. Horrela, plataforman establezimendua ezabatuko da.
9. Establezimenduaren datu ekonomikoak
Plataformak establezimendu bakoitzari aukera emango dio egiten dituzten salmenten datuak metatzeko, eta sarbide pribatuko esteka bat sortuko du saltoki bakoitzarentzat informazio guztiarekin, establezimendu bakoitzak modu autonomoan, independentean eta konfidentzialean kudeatu ahal izango duena. Mutrikuko Udalak ez du establezimenduen datu hauetarako sarbiderik izango.
Udalak salmenta orokorren txostenak lortu ahal izango ditu, baina ezin izango du establezimendu bakoitzaren salmentei buruzko informaziorik bildu.
10. Datu pertsonalen babesa
Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016/679 Erregelamenduaren (EBAO) arabera, Mutrikuko Udalak honako hau jakinarazten du: Zure datuen tratamenduaren arduraduna Mutrikuko Udala/Txurruka plaza z/g izango da. 20830 Mutriku/IFK P2006000J. Datu horien tratamenduaren helburua goian aipatutako jarduketak egin ahal izatea da (Mutriku Market). Izena ematean emandako datuak Mutrikuko Udalak erabiliko ditu, Udalak barne hartzen dituen sailetatik.
Tratamenduaren legitimazioa edo oinarri juridikoa: Ez da derrigorrezkoa datuak erabiltzeko baimena ematea, baina kasu honetan, udalak ezingo du onartu proiektuarekin bat egitea.
Datuen tratamenduaren arduraduna: Datu pertsonalak enpresa esleipendunari lagako zaizkio datuen tratamenduaren arduradun gisa. Esleipendunaren edo esleipendunak izendatutako pertsonaren datuak honako hauek dira:
Woztell Sanuker S.L.
C. de la Travesía, 15b, 2. oinarria, – La Marina de Valencia
46024 Valentzia
IFK: B88356787
Interesdunek beren datuak eskuratu, zuzendu edo, hala badagokio, ezabatu, aurka egin edo tratamendua mugatu ahal izango dute, Datuak Babesteko Ordezkariaren bitartez.